Леси се враћа кући

На часу српског језика одржаном 29. 11. 2024. у одељењу IV3 реализован је угледно-огледни час са применом методе обрнуте учионице. Две седмице пре одржавања часа ученици су добили задатак да прочитају лектиру „Леси се враћа кући“. Добили су и упутства да према поглављима бележе најважније догађаје у роману као и ликове који се појављују у роману и њихове одлике и особине.

Сам час је реализован као двочас на којем су применили припремљена знања путем обрнуте учионице. Ученици су подељени у 7 група са по 4 члана. Све групе су добиле исте задатке. Након завршеног задатог времена за решавање и попуњавање листа са задацима у вези са романом ученици су читали своје записе и закључке, дискутовали и размењивали мишљења. Након тога су добили игру „Не љути се, Леси“ по принципу игре „Не љути се, човече“. Задаци по пољима су били у вези са ликовима и догађајима из романа.

Час је кроз игру протекао активним учествовањем ученика уз открића нових ставова и закључака повезивањем знања стечених обрадом других текстова. Овај двочас је реализован као последња два часа у дану и након завршетка ученицу су желели да остану и да наставе да се још играју.

Александра Вујатовић, учитељица